piątek, 20 czerwca 2014

Makaron domowej roboty

Pierwszy raz zrobiłam sama swojski makaron, inaczej domowy. Nie byłam zadowolona z efektu wizualnego, ale w smaku - "niebo w gębie".

makaron domowej roboty
Makaron domowy


 Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • szczypta soli 
  •   jedna, dwie łyżki wody.
Mąkę wsypuję do miski i dodaję do niej roztrzepane widelcem jajko, do tego szczypta soli i woda.
Wyrabiam ciasto rękami dokładnie tak by nie było żadnych grudek. Gdy się klei do stolnicy lub wałka podsypujemy mąką. Następnie wałkuję ciasto bardzo cienko. Odkładam płaty na około godzinę, by mogły podeschnąć. potem zwijam w rulon i kroję jak najcieniej - taki makaron lubię najbardziej. Mój wyszedł trochę za gruby.  Oczywiście możemy pokroić makaron w grube wstążki, albo w np łazanki w zależności od potrzeby czy tez upodobań. Makaron rozsypuję  pozostawiam do dalszego wyschnięcia.
 Z tego co się dowiedziała, dopytując o przepis na taki makaron, gotuje się go w osolonej wrzącej wodzie przez 5 do 7 minut, a następnie już gotowy dodaje się do zupy.

Ja swój wrzuciłam bezpośrednio do rosołu w którym się ugotował.
Smacznego. Qulinarna Ania.
swojski makaron
Makaron domowy

1 komentarz: