środa, 1 stycznia 2014

Totrt

Tort waniliowo - brzoskwiniowy

tort przepis na tort
Tort beza szwajcarska


Biszkopt - 2szt - 1 biały, 1 ciemny, według uznania - mój był o średnicy 28cm

Krem - dwie warstwy z gotowych kremów Dr.Otcera - według przepisu na opakowaniu

Krem Mascarpone   - jedna( środkowa) warstwa
                                         - opakowanie serka mascarpone 250g
                                         - 1 śmietana 30% - ok 250ml - 300ml
                                         - 1/2 szkl. cukru pudru
                                         - 1 cukier waniliowy

wykonanie: ubiłam śmietanę z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na sztywny krem.
                  Do niego dodaję serek mascarpone i wszystko miksuję żeby się masy połączyły.

Mus brzoskwiniowy - puszka brzoskwiń, 2 łyżeczki żelatyny, kwasek cytrynowy

wykonanie: miksuję brzoskwinie, ja to robię w malakserze, żelatynę zalewam gorącą wodą, jak się rozpuści dodaję do musu, żeby tort nie był mdły dodaję również do musu trochę kwasku, z wyczuciem, do smaku :)). Mus nakładam dość grubo, ale żeby tez nie wykipiał spod placków.

Poncz do nasączenia -  1l wody, sok z jednej cytryny ( opcjonalnie kwasek cytrynowy), cukier, olejek arakowy - na jeden placek wchodzi około 1 szkl. ponczu. Ja poncz robię na swój smak, nasączam również według uznania. Nie musi to być koniecznie wlana cała          szklanka ponczu w jeden placek.


Układanie tortu  ( od dołu) :

placek ciemny - nasączony, na nim mus brzoskwiniowy, masa Dr. Oetkera.
placek jasny - nasączony, polany musem, na nim masa mascarpone,
placek ciemny - nasączony, polany musem, na nim masa gotowa Dr. Oetkera

Na bokach i wierzchu masa maślana.  Masą na początku tylko wyrównałam boki i górę. 



Do dekoracji użyłam masy na bezie szwajcarskiej.

1 komentarz: