czwartek, 1 sierpnia 2013

Babeczki jagodowe

Babeczki jagodowe  - 
mój autorski przepis


Uwielbiam smak jagód. Kiedy jest sezon na na te owoce wykorzystuje je na maksa.Wymyśliłam , ze dla ochłody zrobię jakiś zimny deser no i wymyśliłam coś takiego....


deser jagodowy przepis
Babeczki jagodowe - deser

 Babeczki zrobiły furorę. 




Składniki: ( na 25 -30sz)

jagody ok1/2 kg
1 serek naturalny 400g
1 śmietanka kremówka 250ml
2 galaretki ( np. agrestowa)
6 łyżeczek żelatyny
2 op delicji - ile sztuk babeczek tyle delicji
cukier - 4-5 łyżek - dodałam na własny gust

FOREMKI do babeczek - najlepiej silikonowe

Wykonanie:

Rozpuszczam w gorącej wodzie żelatynę ( 1/2szkl wody)
Do foremki wsypałam jagody - tyle by był zakryte dno foremki.
Zalewam galaretką  cienką warstwę na tyle by przykryć jagody ( galaretka rozpuszczona w mniejszej ilości wody niż podane na opakowaniu ok 1 1/2 szkl wody). Warstwa musi zastygnąć.
Potem miksuję śmietankę z serem i cukrem aż się ładnie wszystko połączy i trochę zgęstnieje. Dodaję żelatynę i jeszcze trochę mieszam. Na warstwę galaretki wylewam po łyżce masy serowej. Ponownie musi zastygnąć. Potem wylewam kolejną warstwę galaretki, która znów zastyga. W tym czasie mieszam pozostałą masę serową z jagodami i znów wylewam na galaretkę. póki masa jest jeszcze płynna wciskam delicję stroną biszkoptową.
Wszystko odstawiam do całkowitego zastygnięcia. Potem wybieram babeczki i odwracam delicją do dołu.

Smacznego. Qulinarna Ania



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz